gemeente Steenbergen | Aanwijzingsbesluit collectieve festiviteiten gemeente steenbergen 2025

Officiele publicatie

Aanwijzingsbesluit collectieve festiviteiten gemeente steenbergen 2025

Horecabedrijven, zoals cafés, moeten zich houden aan bepaalde geluidsnormen. Op grond van artikel 4:2 van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) kan het college van burgemeester en wethouders jaarlijks een aantal dagen aanwijzen waarop collectieve festiviteiten worden gehouden. Op deze dagen gelden de normale geluidsnormen niet, maar gelden iets ruimere geluidsnormen. Dit neemt niet weg dat horeca-exploitanten steeds alles zullen moeten doen wat in redelijkheid van hen gevraagd kan worden om overmatige hinder te voorkomen. Dit geldt dus ook tijdens de aangewezen dagen, de zogenoemde collectieve festiviteiten. Het spreekt voor zich dat op andere data de reguliere geluidsnormen strikt in acht genomen moeten worden. De volgende data zijn aangewezen als collectieve festiviteit:

COLLECTIEVE FESTIVITEITEN GEMEENTE STEENBERGEN 2025

Gehele gemeente Steenbergen

Carnaval

Vrijdag 28 februari t/m dinsdag 4 maart 2025

Koningsnacht en Koningsdag

Vrijdag 25 en zaterdag 26 april 2025

Carnavalsviering 11/11

Dinsdag 11 november 2025

Op bovengenoemde dagen gelden de volgende afwijkende geluidsnormen:

Dagperiode

(7.00-19.00 uur)

Avondperiode

(19.00-23.00 uur)

Nachtperiode

(23.00-7.00 uur)

LAr.LT op de gevel van gevoelige gebouwen

68 dB(A)

63 dB(A)

58 dB(A)

LAr.LT in in- en aanpandige gevoelige gebouwen

53 dB(A)

48 dB(A)

43 dB(A)

LAmax op de gevel van gevoelige gebouwen

78 dB(A)

73 dB(A)

68 dB(A)

LAmax in in- en aanpandige gevoelige gebouwen

63 dB(A)

58 dB(A)

53 dB(A)

Steenbergen, 17 december 2024

Het college burgemeester en wethouders

de secretaris, de burgemeester

A.N. Phaff - de Groot R.P. van den Belt, MBA

Bezwaar

Bent u het niet eens met dit besluit, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. U richt uw bezwaarschrift aan het bestuursorgaan (college burgemeester en wethouders of burgemeester) dat het besluit heeft genomen. De termijn voor het indienen van het bezwaarschrift bedraagt zes weken vanaf de dag na de bekendmaking van dit besluit. Het bezwaarschrift dient te zijn voorzien van uw naam, adres, handtekening en de dagtekening. Daarnaast vermeldt u het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Voor meer informatie zie www.gemeente-steenbergen.nl

Het indienen van het bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Heeft u er een spoedeisend belang bij dat het besluit niet in werking treedt, dan verzoekt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, team Bestuursrecht, om een voorlopige voorziening te treffen (Postbus 90006, 4800 PA, Breda). Aan het verzoek zijn kosten (griffierechten) verbonden.